درباره وبلاگ


امید وارم اوقات خوبی را در این وبلاگ سپری کنین این وبلاگ دو روز در میون آپدیت می شود پس دوباره هم سربزین لطفا نظر دهید


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 3
بازدید دیروز : 7
بازدید هفته : 87
بازدید ماه : 3
بازدید کل : 45460
تعداد مطالب : 87
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1

Alternative content


عصر جوان دانلود گیمز
دانلود پوستر بازی کوچک ترینر و سیو بازی
اولین سری آموزش رو به همراه فایل سورس می تونید از لینک زیر دانلود کنید.  



فایل پی دی اف : http://gamemakerfarsi.persiangig.com/document/3dtut1.pdf

فایل سورس : http://gamemakerfarsi.persiangig.com/other/Tutorial01.gm6


دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:آموزش,بازی,ساخت بازی,, :: 21:16 ::  نويسنده : علی ارکانی
 
با سلام اینم چند تا مقاله اموزنده که مطمئن باشید وقتی خوندید با پایه و اساس گیم میکر اشنا میشد.
 
 


 سلام دوستان عزیز و گرامی امروز در ادامه اموزش میخوام اضافه کردن متن به صفحه نمایش بازی رو بهتون اموزش بدم برای اضافه کردن متن باید این کار ها رو انجام بدید

 
 
اول باید فونتی رو به ویرایشگر معرفی کنید بعد تنظیمات فونت رو مثل اندازه و غیره رو می نویسید مثل کد پایین
 
 
////////
 
 
font asli2="Tahoma",0,30;
 
 
////////
 
 
در کد بالا اول یک اسم رو نوشتیم که هر چیزی میتونه باشه بعد اون رو مساوی با اسم اصلی یکی از فونت های موجود در ویندوز کردیم بعد حالت رو انتخاب کردیم که سعی کنید همیشه 0 باشه و بعد اندازه فونت رو نوشتیم که قابل تغییر هست
 
 
حالا میرسم به کد های اصلی این کد ها باعث ایجاد مثن میشن اول یه اسم برای این متن انتخاب کردیم بعد در خط دوم و سوم مقیاس قرار گیری رو تایین کردیم و بعد در خط چهارم اسم فونت رو نوشیم و در خط پنجم هم متنی که قرار هست در خروجی نمایان بشه رو نوشتیم
 
////////
 
text my_payame1{
 
    layer=1;
 
    pos_x=10;
 
    pos_y=10;
 
    font=asli2;
 
    string="Demo Editor: M.ALI.FR (Ahoura)";
 
    flags=visible;
 
}
 
 
////////
 
 
حالا دیگه متن اضافه شده یادتون باشه که تعریف فونت بالا تابع ایجاد کد باشه تا با خطا برخورد نکنید اگر مشکلی بود در خدمتیم تا بعد فعلا خدانگهدار.............


دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:3D Game Studio,آموزش,بازی,ساخت بازی, :: 15:24 ::  نويسنده : علی ارکانی

 سلام دوستان امروز میخوام مشکل خیلی از افرادی که با نرم افزار 3D Game Studio کار می کنند رو حل کنم اگر با این موتور کار کرده باشید و بازی اولین شخص ساخته باشید میبینید که وقتی کارکتر شما وقتی به دیوار میرسه با کمی اسرار به راحتی از دیوار رد میشه من یه سری کد رو میگم که این مشکل رو حل میکنه

 
برای حل این مشکل بهتر است از دستور ent_move به شكل زير استفاده كنيد :
 
-------------------------------------------------------------
 
temp.x=2;
 
ent_move(temp,nullvector);
 
-------------------------------------------------------------
 
در اين دستور كراكتر شما در هر بار حركت به اندازه 2 در محور هم راستاي خود و با توجه به pan حركت مي كند و فكر نمي كنم مشكلي در عبور نكردن از ديوار داشته باشد ولي با تمام اين موارد اگر مشكلي پيش آمد حتما اينجا مطرح كنيد.
 
البته يك نكته ديگر هم براي رد نشدن شي از ديوار هست كه قبل از دستور ent_move شما نوع حركت را تعريف كنيد :
 
-------------------------------------------------------------
 
move_mode=GLIDE;
 
-------------------------------------------------------------
 
موفق و پيروز باشيد.


حرکت دوربین دور سر کارکتر در نرم افزار 3D Game Studio
 
================================
 
سلام دوستان امروز کدی رو میزارم که با استفاده از اون میتونید بازی سومین شخص بسازید کار این کد چرخش دوربین دور سر کارکتر.
 
 
 
-------------------------------------------------------------
 
camera.x=my.x-(400)*cos(camera.pan);
 
camera.y=my.y-(400)*sin(camera.pan); 
 
camera.z=my.z+120;
 
camera.tilt=-20;
 
camera.pan=my.pan;
 
-------------------------------------------------------------
 
قسمتهاي موجود در كد بالا ثابت هستند .
 
در دو خط اول عدد 400 فاصله دو محور x,y به طور تناسبي از مركز دايره كه همان كراكتر است مي باشند.
 
در خط سوم مثلا ما خواستيم كه دوربين به اندازه 120 از محور z شي بالاتر باشد.
 
در خط چهارم دوربين بايد كمي مايل به پايین باشد تا كراكتر ما هم ديده شود (البته تمامي اين مواد بسته به خودتان دارد ) بنابراين tilt دوربين را مثلا به اندازه 20 كم مي كنيم.
 
در خط آخر هم اگر بخواهيد كه دوربين در پشت سر كراكتر قرار داشته باشد بايد pan دوربين با pan كراكتر يكي باشد.كه البته در موارد ديگر تمامي تنظيمات تغيير ميكند مثلا اگر بخواهيد دوربين كراكتر را از روبرو نمايش دهد.
 
 
 
موفق و پيروز باشيد.


سلام دوستان امروز وارد بخش صداگذاری این نرم افزار می شود من امروز کدی رو میزارم که با او میتونید به بازی خودتون صدا اضافه کنید
 
شما با قرار دادن این کد در کدهای بازی اهنگی با بزیتان اضافه میشود
 
-------------------------------------
 
با اين كد:
 
function step_sound()
 
{
 
while(1){
 
media_loop("Music.mp3",NULL,100);
 
wait(10);}
 
}
 
---------------------------------------------
 
تذکر: بجای "Music.mp3" لینک اصلی آهنگ رو میزاری امیدوارم از این کد هم خوشتون اومده باشه تشکر.


دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:3D Game Studio,آموزش,بازی,ساخت بازی, :: 15:15 ::  نويسنده : علی ارکانی
سلام دوستان, امروز کد های ایجاد جاذبه رو میزارم
 
با این کد به کارکتر شما نیروی جاذبه اضافه میشه تا هر وقت کارکترتون پرید به طور طبیعی برگرده یا از پله ها رفت بالا وقتی می خواین پایین بیاین ببه طور طبیعی به طرف پایین حرکت کنه. این کد ها رو در اکشن کارکترتون اضافه کنید. یادتون باشه تنظیمات رو خودتون عوض کنید مثل نیروی کشش و چیزای دیگه اگه مشکلی داشتید نظر بدید.
 
-------------------------------------------------------------
 
vec_set(gravity_temp,my.x);
 
gravity_temp.z-=500;
 
distance_floor=c_trace(my.x,gravity_temp.z,IGNORE_ME|USE_BOX);
 
gravity_temp.x=(key_w-key_s)*35*time_step;
 
gravity_temp.y=(key_a-key_d)*35*time_step;
 
gravity_temp.z=-(distance_floor-17);
 
gravity_temp.z=maxv(-35*time_step,gravity_temp.z);
 
c_move(my,gravity_temp.x,nullvector,ACTIVATE_TRIGGER|GLIDE);
 
-------------------------------------------------------------
 
موفق باشید.


به ادامه مطلب بروید...


ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:3D Game Studio,آموزش,بازی,ساخت بازی, :: 15:2 ::  نويسنده : علی ارکانی
سلام رفقا و دوستان همیشگی در پست قبلی نحوه اتصال اسکریپت به نقشه و پروژه اصلی رو توضیح دادم در این پست هم میخوام اتصال اکشن به کارکتر رو توضیح بدم امیدوارم خشتون بیاد...
 
 
برای اینکار اول نرم افزار WED Level Editor رو باز کنید و بعد پروژه رو بالا بیارید بعد از اینکه یک کارکتر به نقشتون اضافه کردین روی کارکتر کلیک کنید و بعد در پنجره پایینی در سمت چپ به سر برگ behaviour برید در این سربرگ به بخش action روی عکس پوشه کلیک کنید کادری باز میشه که لیست اکشن های ایجاد شده رو نشون میده اکشن my_player که خودمون درستش کردیم و من اون رو در پست های قبلی اموزش دادم رو انتخاب کنید و ok کنید و بعد از این کار از منوی شکلی (تول بار) روی شکل قرمز رنگ build کلیک کنید در پنجره باز شده بر روی دکمه ok کلیک کنید تا نقشه build شود بعد از تمام شدن باز سازی و رندر شدن روی دکمه ok کلیک کنید بعد روی دکمه به شکل چراغ راهنما run کلیک کنید تا بازی اجرا شود و شما به محیط بازی منتقل شوید حالا اگه تمام کار ها رو به درستی انجام داده باشید بازی بدون هیچ خطایی اجرا میشه و شما میتونید با دکمه های wsad بازی رو اجرا کنید خوب این بخش هم تموم شد اگه سوالی و یا اشکالی داشتید بگید نظر حتما بدید منتظر ادامه اموزش هم باشید........


سلام دوستان همنطور که گفته بودم در این پست نحوه متصل کردن اسکریپت به نقشه رو یاد بدم شروع میکینم

اول باید WED Level Editor رو اجرا کنید بعد نقشه ای که قبلا ذخیره کردین رو بالا بیارید بعد به ادرس زیر برید

File/Map properties

بعد از قسمت script ادرس اون جایی که فایل اسکریپت رو ذخیره کردین رو بدین و بعد ok کنید بعد کلایه بار کل پروژه رو ذخیره کنید بعد نرم افزار رو ریست کنید. حالا دیگه اسکریپتون به نقشتون وصل شده اماده ادامه کاره..............................



به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...


دو شنبه 8 اسفند 1390برچسب:3D Game Studio,آموزش,بازی,ساخت بازی, :: 14:50 ::  نويسنده : علی ارکانی
به ادمه مطلب بروید...


ادامه مطلب ...


صفحه قبل 1 صفحه بعد

 
 
نویسندگان
پیوندها
آخرین مطالب